Publications
Monograph
- Open publicationC. D. Grewe, M. G. Arredondo Hidalgo, J. Barrón Vidales, M. Calderon Niquin, A. Choy Pun, E. Conraud Koellner, J. García Fronti, A. Garrido Hernández, J. Gómez Fronti, M. Huang, R. Latorre Vivar, P. Li, Y. Martin Ferlaino, A. M. Orozco Rojas, H. Wang, S. Weyers, C. Wolff, and J. Yang, Indu Twin Bachelor Program: Handbook. Dortmund : Fachhochschule Dortmund, 2024.
- Open publicationM. Brinkman, S. Fankhauser, B. Irons, and S. Weyers, The carbon market in 2020: volumes, prices and gains from trade. Leeds ; London: Centre for Climate Change Economics and Policy, 2009 [Online]. Available: https://www.lse.ac.uk/granthaminstitute/publication/the-carbon-market-in-2020-volumes-prices-and-gains-from-trade/
Anthology contribution
- Open publicationS. Weyers, “Professur für Mathematik und Didaktik,” in Klasse in der Masse - KiM, Gießen: Technische Hochschule Mittelhessen, 2020, pp. 18–27.
Conference paper
- Open publicationS. Weyers, “Klausurerfolg mit festen Lerngruppen und anderen aktivierenden Lehrkonzepten,” in Tagungsband zum 4. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2019, pp. 21–29.
- Open publicationS. Weyers, “Inverted Classroom meets Gamification - Einsatz eines Bonuspunktesystems in einer Grundlagenveranstaltung,” in Inverted classroom, vielfältiges Lernen: Begleitband zur Konferenz Inverted Classroom and Beyond 2018, 2018, pp. 239–244.
- Open publicationS. Weyers and B. Just, “Gruppenpuzzle und Peer Review - Möglichkeiten zur Methodenvielfalt in Mathematik-Übungen,” in Tagungsband zum 3. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2017, pp. 63–68.
- Open publicationS. Weyers and M. Gundlach, “Mathematik anwendungsnah vermitteln im Mathematik-Labor,” in Tagungsband zum 3. Symposium zur Hochschullehre in den MINT-Fächern, 2017, pp. 105–111.
Journal article
- Open publicationJ. Heiny and S. Weyers, “Wie (effektiv) nutzen Studierende die Selbstlern- und Präsenzphasen einer Flipped Classroom Veranstaltung?,” Das Hochschulwesen, vol. 65, no. 3, pp. 79–87, 2017.
- Open publicationS. Weyers, “Lq-solutions to the Cosserat spectrum in bounded and exterior domains,” Analysis : International Mathematical Journal of Analysis and its Applications, vol. 26, no. 1, pp. 85–167, 2006.
- Open publicationC. G. Simader and S. Weyers, “An operator related to the Cosserat spectrum,” Analysis : International Mathematical Journal of Analysis and its Applications, vol. 26, no. 1, pp. 169–198, 2006.
Conference band
- Open publicationM. Olivos, C. Reimann, S. Weyers, and C. Wolff, Eds., Dortmund International Research Conference 2021 : conference proceedings. Dortmund: Fachhochschule Dortmund, IDiAL - Institute for the Digital Transformation of Application and Living Domains, 2021.
Scientific lecture
- Open publicationS. Weyers, Erfahrungen und Lösungsansätze deutscher Hochschulen im Umgang mit komplexen Rahmenbedingungen in Lateinamerika. 2021.
- Open publicationS. Weyers, Klausurerfolg mit festen Lerngruppen und anderen aktivierenden Lehrkonzepten. 2019.
- Open publicationS. Weyers, Knowledge Cafe Beitrag: Inverted Classroom meets Gamification – Einsatz eines Bonuspunktesystems in einer Grundlagenveranstaltung. 2018.
- Open publicationS. Weyers, Pecha-Kucha-Vortrag: Erfahrungen als Student undercover. 2017.
- Open publicationS. Weyers, Erfahrungen beim Eingangstest Mittelstufenmathematik für Studienanfänger. 2015.
Organization of exhibition, workshop, congress, trade fair
- Open publicationS. Weyers, Mathematik anwendungsnah vermitteln im Mathematik-Labor. 2017.
- Open publicationS. Weyers, Gruppenpuzzle und Peer Review – Möglichkeiten zur Methodenvielfalt in Mathematik-Übungen. 2017.
- Open publicationS. Weyers, Anwendungsnahe Versuche im Mathematik-Labor. 2017.
- Open publicationS. Weyers, Gemeinsam sind wir stärker – Peer Instruction in den MINT Grundlagen. 2015.
Participation in third-party exhibitions
- Open publicationS. Weyers, Poster-Präsentation: Tutorielle Unterstützung von Lernprozessen im Labor. 2017.
- Open publicationS. Weyers, Poster-Präsentation: Anwendungsnahe Versuche im Mathematik-Labor. 2016.
- Open publicationS. Weyers, Poster-Präsentation: Peer Review als Lehrmethode im Rahmen von Übungen zu Mathematik-Vorlesungen an Hochschulen. 2015.
Miscellaneous
- Open publicationS. Weyers, Panel Diskussion: Virtual and Blended Mobility in Higher Education. 2020.